tisdag 22 december 2009

Senap igen.

Idag har jag kokat konjakssenap det blev en stark upplevelse men inte oangenäm.
Gjorde även en mildare variant för storfittefolk som inte har hår på bröstet.
Tror att dom flesta av motsatt kön backar på den första jag gjorde som har en eftersmak som sitter i ca en kvart.
Skall bli kul å testa den på skinkan som puttrar i ugnen.
Tyvärr blir det nog ingen mer matlagning idag för tiden räcker inte till riktigt.
Om tiden räcker till idag ska jag lägga energin på juldags middan som jag ska ordna för Lillebabs systrar med tillbehör.
Då bojkottas allt vad julmat heter till förmån för västerbottenvåfflor & svampsoppa till förrätt,
Rådjursstek med äppelsås, pressad potatis & varma grönsaker till varmrätt.
Som efterrätt blir det en pepparkakscheesecake & kaffe.
Jag tror att dom kommer att uppskatta den middan mer än julmat den kommer dessutom att ätas ute på altanen så det blir tjocksockar på & kanske en x-tra tröja.
God jul på er allihop ifall jag inte hinner eller orkar skriva mer innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar