fredag 4 december 2009

Kalvbiff!

Efter morgonens svampomelett till frukost & ett antal koppar kaffe blev man som folk igen.
En snabb kopp till när Frida kom gjorde susen. Så vi kunde börja träna spaniel med mod i barm.
Att börja viltträna en hund som bara kört dummy är alltid kul.
Alla nya upptäckter är jättekul & det var det sannerligen,att hunden kommer från utställningslinjer visste den inte om som det såg ut.
Söket såg helt spanielnormalt ut med fart & mycket bra kontakt men som sagt vilt var nåt nytt.
Men det blev i mitt tycke en jättebra start!!
Nu till det viktigaste i livet MIDDAGEN.
I kväll ska jag vinbrässera marinerad kalvbiff som skurits i lagom stora portionsbitar.
Till det ska jag göra en rödvinssås & lite kryddsmör.
Tror att jag ska fuska till potatisen idag & göra pommes frites.
Efter denna måltid ska jag sätta mig ner & avnjuta en skotsk dryck på 43%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar